zondag 17 augustus 2014

Rekenen - spel m.b.v. de AH mini's


Wat de doen met een bak vol AH mini's? Dankzij een pin op Pinterest kwam ik op een idee omschreven op deze blog. Helaas kan je daar het te gebruiken materiaal niet downloaden. Daarom heb ik dit zelf gemaakt. Toevallig heb ik alle mini's in mijn bezit, dus ik heb deze allemaal in een prijslijst geplaatst. 
Het idee is dat kinderen boodschappen doen bij elkaar en zelf betalen met euromunten. Het is dus een leuke introductieopdracht wanneer je de euromunten in groep 3 gaat aanbieden. Je kan dit op gegeven moment uitbouwen naar betalen met briefjes, betalen met zo min mogelijk briefjes en/of muntjes of meer dan vijf items tegelijkertijd kopen. Op de blog staat ook de tip voor het noteren van het bedrag op de boodschappen zelf. Ik ga het eerst uitproberen zonder dit te doen. Zo worden de kinderen gedwongen de prijslijst tabel te leren aflezen.

Je kan de prijslijsten hier vinden.

1 opmerking: