zondag 5 oktober 2014

Lezen - letterposters


Elke nieuw aangeboden letter heeft in VLL een praatplaat. Vorig jaar was ik erg zoekende naar een manier van noteren van de woorden die de kinderen hierbij verzonnen. Ik schreef dit dan bij de plaat op het digibord maar ik vond het zonde dat deze woorden niet konden blijven staan voor kinderen om te bekijken en lezen. Daarom bedacht ik letterposters waar ik alle woorden opschrijf en ik hang deze prominent op in de klas, onder de woordkaarten van VLL. Ik merk dat kinderen hier extra steun aan hebben maar ook dat het iedere poster makkelijker is voor kinderen om woorden te verzinnen. Op deze manier zitten we ook niet alleen vast aan woorden van de plaat maar ook uit de directe omgeving van de kinderen. 
Na iedere kern haal ik de woordposters van de muur af om zo ruimte te maken voor de nieuwe posters en omdat de oude posters (voor de meeste kinderen) niet meer nodig zijn voor de ondersteuning van de letterkennis. 

Ik plaats de posters niet op mijn site door de plaatjes die ik van willekeurige bronnen gebruikt heb. Mocht je de posters graag ontvangen, mail dan even naar margotloef@live.nl en dan stuur ik je de posters z.s.m. toe. 

8 opmerkingen:

  1. Ik zou je posters graag willen ontvangen. Hartelijke groet, Ineke Lieffijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk idee, stuurde je al een mailtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee! Graag zou ik de posters ontvangen. Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Margot,
    Wat super dat je de letterposters met ons wilt delen. Dank jhe wel.
    Ik ontvang ze graag van je.
    Hartelijke groet,
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is het nog mogelijk om de de letterposters te ontvangen?
    Alvast dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil ook graag de posters ontvangen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is het mogelijk de posters nog te ontvangen? Leuk

    BeantwoordenVerwijderen