donderdag 20 augustus 2015

Inrichting/organisatie - Databord


De laatste weken zie je op Pinterest en Twitter steeds meer berichten en foto's langskomen van databorden en datamuren. Een mooi idee, voor kinderen de doelen inzichtelijk maken. Ik deed dit al door de lees- en rekendoelen op te hangen op de klassendeur, maar dit vind ik helemaal een mooi idee. Ik ben dit jaar klein begonnen. Naast de doelen voor rekenen en lezen/schrijven (dankjewel juf Inger!) heb ik de verjaardagskalender, materiaalbazen, het thema en de leeskilometers opgehangen. Ik heb de ruimte op het bord om dit uit te breiden in de toekomst. Ik schat echter liever eerst in op welk vakgebied mijn groep een doel nodig heeft. Misschien wel op het gebied van rekenen, schrijven, werktempo, werkhouding of omgaan met elkaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten