vrijdag 14 augustus 2015

Inrichting/organisatie - Inleveren extra taken


Bij ons op school werken we met een weektaak. Het idee is dat kinderen bepaalde taken mogen doen in de week maar ook een aantal taken moeten doen. In groep 3 zijn dit vaak bladen van de Letterzetter, Woordzetter of extra bladen van Alles Telt. 
Voorheen leverden mijn leerlingen dit in door de bladen (voorzien van naam) in een bak te gooien en halverwege de week ging ik dan bekijken wie de moettaak al af had. Zodra ik een blad van iemand had ontvangen tekende ik dit af op een papier welke ik in een postvakje had liggen. 
Komend jaar ga ik dit inleveren regelen zoals deze pin aangeeft. 
Alle leerlingen hebben een wasknijper met zijn of haar naam erop. Ben je klaar met je moettaak? Je eigen wasknijper eraan vastmaken en in de lade leggen. Zo zien we allemaal in één oogopslag wie al wel klaar is en wie nog niet. Scheelt mij een hoop werk met meerdere momenten controleren en aftekenen en zo motiveer je leerlingen net een beetje meer om de wasknijper in de inleverbak te krijgen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten