dinsdag 18 augustus 2015

Klassenmanagement - Groepjes maken


Vandaag kocht ik bij So Low deze armbandjes voor €1.49 per pakje. In een pakje zitten ongeveer 120 elastiekjes in zeven verschillende kleuren. Helaas niet evenveel elastiekjes per kleur, maar meer dan voldoende om te gebruiken voor hetgeen ik in mijn hoofd heb. 


Ik vind het belangrijk dat kinderen leren samenwerken en dan het liefste met iedereen in de klas. Door deze armbandjes kan je op een vlugge en leuke manier groepjes maken. Ik kwam op dit idee dankzij deze pin. Helaas kan ik de oorspronkelijke bron van de foto niet vinden.
Je kiest het aantal groepjes (hoeveel kleuren ga je gebruiken?) en het aantal kinderen dat per groepje gaat werken. Natuurlijk zijn er kinderen die niet het meest positieve effect op elkaar hebben. Je kan er dan voor kiezen sommige kinderen al een vaste kleur te geven zodat deze kinderen niet samen in een groepje terecht komen. 

Oorspronkelijk zijn dit elastiekjes en geen armbandjes. Op de foto hieronder zie je dat de elastiekjes ruim genoeg zijn om om een kinderpols te hangen. Ik heb het even op mijn eigen pols getest ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten