zondag 27 augustus 2017

Inrichting/organisatie - Gebruik van het whiteboard in groep 2/3


Eerder schreef ik al een bericht over het gebruik van mijn whiteboard in groep 3. Dit jaar werk ik net wat anders met het bord, vooral door de combi 2/3 die ik mag gaan draaien. In dit bericht leg ik kort mijn keuzes uit.


Op het rechterbord staat nog steeds de maandkalender. Ook hangt hier mijn rooster, zodat ik deze makkelijk kan overnemen als ik het bord klaarmaak voor een nieuwe dag. Eerder werkte ik ook met een vak voor 'moettaak' en 'magtaak' maar nu ik gebruik maak van een planbord hoeft dit niet meer. Wel heb ik een extra vak dat ik gebruik om gespecificeerd aan te geven wat de kinderen van groep 3 tijdens de les van Veilig leren Lezen gaan doen. Voorheen paste dit op linker whiteboard maar helaas heb ik daar dit jaar geen ruimte meer voor. 


Het linkerbord is het rooster van de dag. Naar aanleiding van een oproep die ik plaatste op de Facebookgroep 'Combinatiegroep 2/3' kreeg ik veel tips die ik samen heb kunnen voegen en waardoor ik tot dit bord ben gekomen. De dagritmekaarten die ik gebruik heb ik zelf gemaakt en zijn hier te vinden. 
Ik ben tot dit bord gekomen omdat ik ernaar streef mijn groep zoveel als mogelijk samen te laten doen. Door dit ook te benadrukken op het bord zorg ik zoveel als mogelijk voor een verbinding binnen de combinatiegroep. Deze tip (en nog veel andere tips) haalde ik ook uit het boek 'Combinatiegroep 2/3. Doen!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten